De lange uitleg

Deze uitleg kun je heel snel bekijken…

Deze opdracht bestaat uit 4 gedeelten die je op dezelfde kopie van je robot bouwt. Recycle de code van de robot met kleurenpalet. Optie: heb je een GSM met deze codes, recycle je GSM.

If then else

Onderstaande code checkt op het gedeelte linksboven in je canvas. Speel eens met de condities (mouseX < mouseY).

if ( mouseX < mouseY ) { 
   fill(0,0,0);
   circle(10,10,10) 
} else {
   fill(255,0,0);
   circle(10,10,10) 
}

Else – if

Je kunt ook een nieuwe if beginnen een else. Dat ziet er zo uit:

function setup() {
  createCanvas(400, 400);
}

function draw() {
  background(220);
  if (mouseX < mouseY) {
    console.log("optie 1");
    fill(0, 255, 0);
    circle(200, 200, 100);
  } else if (mouseX < mouseY + 100) {
    console.log("optie 2");
    fill(0, 0, 255);
    circle(200, 200, 100);
  } else {
    console.log("optie 3");
    fill(255, 0, 255);
    circle(200, 200, 100);
  }
}

Opdracht Kleur die Robot if-then

Kleur je robot op de ene manier onder een bepaalde conditie (binnen een if-then-else dus)

if (mouseX < width / 2 && mouseY < width  /2) { ...}