In de vorige opdracht heb je gewerkt met een bestaande class waar je een aantal properties en methods aan hebt toegevoegd. Nu gaan we het wat moeilijker maken: een eigen class.

Als voorbeeld nemen we de oude opdracht Light Switch Game. We gaan nu een class maken voor de lamp, zodat je de lampen makkelijk kunt laten branden. De logica van de game met al het gedoe hoef je nu niet in te bouwen.

Werking van de lamp

  • lamp-> Aan. Als de lamp aan is, zijn de fill en de stroke in een andere kleur
  • lamp-> Uit. Als de lamp uit is, zijn de fill en de stroke in een andere kleur
  • fillColor. De vulkleur is een belangrijke property.
  • strokeColor. De randkleur is ook een belangrijke property
  • strokeWeight. Deze zetten we eenmalig en die verandert niet meer.
  • Design-specifieke variabelen properties. Ontwerp je eigen lamp nu en zorg dat je minstens 1 variabele eigenschap zelf bedenkt.
  • constructor. Zorg dat in de constructor de properties worden gezet m.b.v. de constructor parameters die worden meegegeven bij new.
  • 6 new lights please. En wel allemaal net iets anders.
  • onClick. Zorg ervoor dat de lamp zijn eigen schakelaar is. Gebruik evt de Collide2d bibliotheek.