Ga naar de inhoud

p5js nl

Leer programmeren voor visual arts

Menu
  • Home
  • Unit 1
    • Unit 1, LA1
      • U1 LA1 1.1. Maak een Robot
      • U1 LA1 1.2 Lijn functies en parameters
      • U1 LA1 1.3 Teken een GSM
      • U1 LA1.4 Meerhoeken, sterren, bogen
      • U1 LA 1.5 Mini-project: Maak een Taijitu (Yin & Yang)
    • Unit 1, LA 2
      • U1 LA 2.1 Meebewegen met de muis
      • U1 LA2.2 Meekleuren met de muis op je eigen variabele
      • U1 LA 2.3 Random Ellipsen
      • U1 LA2 Mini-Project Custom Emoji
    • Unit 1, LA3
      • U1 LA 3.1 Inleiding Kleur
      • U1, LA 3.2 Maak je lievelingskleur in de HSB kleurmodus
      • U1 LA 3.3 Kleuren paletten
      • U1 LA3 Final Project: Album Art
  • Unit 2
    • Unit 2, LA1
      • U2 LA 1.1 Levensweg
      • U2 LA1.2 If-Then-Else Kleur die Robot
      • U2 LA 1.3 AND en OR
      • U2 LA1 Mini-Project Stoplicht
      • U2 LA1.4 Tekenen met de muis
      • U2 LA1.5 De map() functie
    • Unit 2, LA 2
      • U2 LA2.1 Raken met Collide2D
      • In Aanbouw
      • U2 LA 2.2 (in aanbouw)
      • U2 LA2 Final Project Light Switch Game
    • Unit 2, LA3
      • U2 LA 3.1 (in aanbouw)
      • U2 Final Project Painter
  • Unit 3
    • LA2 2.1 While Loops
    • LA2 2.?, Arrays en Loops
    • In Aanbouw
  • Blog
  • Docenten Info
  • Contact
    • Beoordeel P5js.nl
  • Links
    • P5JS Editor
    • P5JS.org
    • Video’s Coding Train
    • Reference
    • Intro to Computational Media
    • Freesound
Menu

U1 LA2 Mini-Project Custom Emoji

Deze opdracht wordt hopelijk vervangen. Informeer bij je docent naar de status.

Emoji zijn letterlijk toetsenbord-karakters uit de lange lijst van Unicode-tekens. Ieder platform maakt zijn eigen versie van elke emoji. En nu maak jij er ook eentje, in je eigen stijl. Een stilstaande emoji schiet niet op. Had m dan maar met Illustrator of Inkscape getekend. Dus je moet zorgen dat er iets gebeurt als je de muis beweegt, klikt, of sowieso draaien of bewegen.

Als extra opdracht kun je ook een eigen emoji bedenken.

Archives

  • juni 2022
  • maart 2022

Categories

  • onthouden
  • Uncategorized

Dit is de vertaling-in-aanbouw van de Amerikaanse lesmethode Introduction to computational media (V2020, V2022) voor P5JS door Luisa Pereira.

Aangepast voor Nederland door docent Barry Voeten.

Creative Commons-Licentie
Dit werk valt onder een Creative Commons Naamsvermelding-NietCommercieel-GelijkDelen 4.0 Internationaal-licentie.
© 2022 p5js nl | Aangedreven door Minimalist Blog WordPress thema