ALs eind-opdracht teken je in je eigen stijl, met je eigen kleuren, lijnen en vormen een GSM. Gebruik ook echte cijfers in de toetsen. Doe iets met het scherm. Maak niet alles letterlijk na maar teken zelf een ontwerp.
Gebruik mouseX en mouseY om enige interactie te krijgen met je ontwerp.

Vulkleur: Fill()
fill(0) // zwart
fill(255) // wit
fill(255,0,0) // rood
fill(0,0,255) // blauw
noFill() // transparant
Lijn Dikte: Stroke Weight
// stroke uitzetten
noStroke()
// stroke 5 pixels dik
strokeWeight(5)
Afgeronde rechthoeken
// rect( x, y, w, h, tl, tr, br, bl )
//
rect( 100, 100, 100, 100, 20, 20, 20, 20)
// rechthoek van 100x100 met hoekafronding alle4 op 20.
- x: x-coordinaat punt linksboven
- y: y-coordinaat punt linksboven
- w: breedte (width)
- h: hoogte (heigth)
- tl: top left radius=straal van deze afronding
- tr: top right
- br: bottom-right
- bl: bottom-left
Buttons
De knoppen 0-9 en “Bellen” zitten op deze GSM. Afbeeldingen is extra, gebruik tekst. Kies je een geschikt font?
Interactie
Dat is extra. We doen dit in de volgende unit.